انواع روتختي و ويژگي‌هاي آن

توليد انواع كالاي خواب، تن پوش، حوله، روتختي و..

انواع روتختي و ويژگي‌هاي آن

۲۶ بازديد
انواع روتختي و ويژگي هاي آنانواع روتختي

اگر قصد خريد روتختي را داريد، شناخت انواع روتختي و ويژگي هاي آن اولين موردي است كه بايد در نظر داشته باشيد.

براي انتخاب يك روتختي مناسب و با كيفيت تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.

يكي از مواردي كه براي داشتن خوابي آرام و راحت تاثير دارد، انتخاب يك تختخواب خوب به همراه خريد ملافه و روتختي مناسب و راحت است.

انواع روتختي موجود در بازار با تنوع رنگ و طرح مي تواند تاثير بسياري در زيبايي دكور اتاق خواب داشته باشد. اما اين مورد را به ياد داشته باشيد كه فقط نبايد به زيبايي توجه كنيد.

نكته مهمي كه بايد در انتخاب از انواع روتختي به آن دقت كنيد كيفيت و مقاوت روتختي است.

همچنين شما مي توانيد براي راحتي و آرامش خوابتان يك ملافه نرم و مناسب، انتخاب كنيد.

از آنجايي كه خريد روتختي هر روز و هر ماه انجام نمي شود، پس در انتخاب بسيار دقت كنيد.

حتما قبل از خريد، بررسي هاي لازم درباره روتختي را انجام دهيد، حتي مي توانيد از خواندن نظرات خريداران در مورد آن استفاده كنيد.

طرح، رنگ، جنس و نوع دوخت روتختي از مواردي است كه هنگام خريد روتختي بايد از آن اطلاع داشته باشيم. همچنين در نظر بگيريد كدام يك از انواع روتختي مناسب شماست و آيا با خواسته هاي شما تطابق دارد يا خير.

در هنگام انتخاب اين نكته را مدنظر قرار دهيد كه زمان خريد روتختي خود را پس از كامل كردن رنگ اتاق، پرده و فرش  انجام دهيد. مي توان گفت روتختي جزو آخرين كالايي است كه براي اتاق خواب خريداري مي شود.

انواع روتختي

در حال حاضر بسياري از انواع روتختي موجود سبك هستند، به همين دليل در هنگام استفاده از آن اذيت نمي شويد و خواب راحتي را براي شما فراهم مي كنند.

هنگامي كه از يك روتختي مناسب و زيبا در اتاق خواب استفاده مي كنيد، حس خوب به فضا القا مي شود.

اصولا روتختي متفاوت از لحاف است. همانطور كه گفتيم، مهم ترين ويژگي انواع روتختي وزن سبك آن است.

مي توانيم بگوييم روتختي هر آنچه براي تختخواب نياز است را در بر مي گيرد. در مقايسه با لحاف، انواع روتختي داراي تنوع رنگ و طرح بيشتري است و از آن مي توان به عنوان يك وسيله تزئيني استفاده كرد.

همچنين روتختي در مقايسه با پتو بزرگ تر است. اگر شرايط آب و هواي منطقه زندگي شما گرم است، انتخاب روتختي به عنوان پتو براي شما بهتر است. به اين دليل كه مرتب كردن آن از پتو، راحت است.

شما مي توانيد از بين روتختي هاي كلاسيك، دونفره، نازك يا ساتن انتخابي مناسب داشته باشيد.

به عبارتي مي توان بيان كرد كه انواع روتختي مانند روتختي عروس، روتختي دخترانه، روتختي پسرانه وجود دارد. بنابراين پس از بررسي آنها و نياز خود يكي از آنها را  كه مطابق سليقه تان است،  خريداري كنيد. 

 

نگهداري از انواع روتختي

مراقبت و نگهداري از روتختي به نوع آن بستگي دارد. اكثر روتختي ها قابليت شستشو در ماشين لباسشويي را دارند و به ندرت نياز به خشكشويي پيدا مي كنند. بنابراين قبل از اينكه براي شستشوي روتختي اقدام كنيد، براي جلوگيري از آسيب روتختي، به روش شستشوي درج شده روي محصول نگاهي بيندازيد.

اندازه استاندارد انواع روتختي

با وجود اندازه هاي مختلف انواع روتختي شما مي توانيد براي خريد بهتر ابتدا اندازه تخت خود را محاسبه كنيد. سپس در نظر بگيريد كه مي خواهيد روتختي را تا چه ميزان پايين تر از تخت و تشك قرار دهيد. نكته مورد توجه اين است كه بايد سايز روتختي كاملا با سايز تشك منطبق باشد و از روتختي كوچك تر از اندازه تشك استفاده نشود.

رنگ و جنس در انواع روتختي

به رنگ اتاق خواب توجه كنيد. دو حالت در انتخاب رنگ روتختي وجود دارد، انتخاب رنگ مطابق با ساير رنگ هاي موجود در اتاق و ديگري انتخاب رنگ متضاد با رنگ هاي در نظر گرفته شده براي اتاق.

اگر مي خواهيد حسي خوبي در اتاق داشته باشيد، استفاده از رنگ هاي شاد به شما پيشنهاد مي شود.

از ديگر موارد مهم براي انتخاب از بين انواع روتختي، جنس پارچه آن است. جنس پارچه استفاده شده در آن بايد بافتي مرغوب داشته باشد و با چند بار شستشو زيبايي و رنگ خود ر از دست ندهد.

طرح انواع روتختي

طرح پاچه از ديگر مواردي است كه در خريد روتختي در نظر گرفته مي شود. مي توانيد مطابق سليقه طرح روتختي را انتخاب كنيد، پيشنهاد مي شود براي حفظ آرامش محيط خواب خود از انتخاب طرح هاي شلوغ يا حتي رنگ هاي تيره خودداري كنيد.

در بازار انواع روتختي با طرح هاي ساده و شلوغ وجود دارد. قبل از خريد مشخص كنيد  كدام يك طرح هاي روتختي را مي پسنديد، روتختي هاي ساده يا روتختي هاي پر از نقش و رنگ.

الياف انواع روتختي

نوع الياف استفاده شده در پارچه نيز بسيار اهميت دارد. اگر روتختي شما جنبه تزييني دارد، مي توانيد از نمونه هاي مختلف موجود در بازار استفاده كنيد. اما اگر قصد داريد به عنوان پتو از آن استفاده كنيد بهتر است در انتخاب آن دقت كنيد و نوع پارچه سبك و كمي گرم (البته با توجه به آب و هواي منطقه زندگي) باشد.

اگر براي كودك خود روتختي انتخاب مي كنيد، قطعا پارچه اي را انتخاب كنيد كه شستشوي آن آسان باشد.

امروزه براي توليد روتختي به كيفيت و نوع الياف توجه بسيار زيادي مي شود. انواع روتختي با الياف هاي طبيعي مانند پنبه، كتان، ابريشم و الياف هاي مصنوعي مانند پلي استر، ريون و بامبو وجود دارد.

در هنگام خريد به نوع الياف استفاده شده در پارچه توجه كنيد. ممكن است برخي از افراد به الياف استفاده شده در پارچه حساسيت داشته باشند. اگر شما از آن دسته افرادي هستيد كه به پلي استر و ساير مواد شيميايي حساسيت داريد، حتما در زمان خريد به اين نكته توجه كنيد.

طرح و نوع دوخت روتختي

 همان طور كه انواع روتختي با طرح و رنگ متفاوت وجود دارد، دوخت هاي مختلفي نيز از روتختي داريم كه عبارت از روتختي تكه‌دوزي، گلدوزي، طرح‌هاي چاپي و چهل‌تكه است.

 در انتها لازم است بدانيد كه هنگام خريد روتختي مبلغي را در نظر بگيريد، زيرا بهتر است بودجه‌اي را براي اين كار كنار بگذاريد و مشخص كنيد تا انتخاب آگاهانه‌‌اي داشته باشيد.

خريد انواع كالاي خواب از فروشگاه ورونيكا

كالاي خواب ورونيكا با هدف ارائه بهترين خدمات، انواع كاور روتختي، لحاف، بالش،ملحفه را در جنس، رنگ و طرح هاي متنوع به شما عرضه مي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.