معرفي انواع بالش

توليد انواع كالاي خواب، تن پوش، حوله، روتختي و..

معرفي انواع بالش

۲۳ بازديد
خريد بالشانواع بالش

در اين مقاله به معرفي انواع بالش يكي از مهم‌ترين كالاي خواب مي پردازيم.

با توجه به اينكه تقريبا يك سوم عمر انسان در خواب سپري مي شود، داشتن بالش مناسب براي قرارگيري درست سر و شانه هنگام خواب ضروري به نظر مي رسد. بالش يكي از مهم ترين كالاي خواب به شمار مي رود و انتخاب درست آن از درد گردن و شانه و فشار به مهره ها جلوگيري مي كند.

از محصولات لوندرهوم ديدن كنيد:

كالاي خواب

انواع روتختي

سرويس كاور

انواع حوله

 

مواد تشكيل دهنده انواع بالش

ـ بالش طبي: دو نوع فوم دار و بادي در بازار موجود است. بالش هاي بادي بالش مسافرتي حساب مي شوند. نوع فوم دار آن كه توسط اكثر پزشكان تاييد مي شود به نحوي است كه ناحيه زير گردن ثابت بوده و بقيه نواحي كه سر روي آن قرار مي گيرد، پايين مي رود.

از مزاياي انواع بالش هاي طبي ممانعت از ايجاد پف چشم است؛ زيرا در اين وضعيت سر بالاتر از بدن قرار مي گيرد و مايعات اطراف چشم ها جمع نمي شوند و پف چشم ها را بهبود مي دهد.

ـ بالش پر: از پرهاي سينه و گردن پرندگاني مثل قو، اردك و غاز پر مي شوند به اين علت كه اين پرها نرم و سبك و عايق سرما و گرما هستند.

ـ بالش پنبه اي: اين بالش ها از پنبه بسيار سبك و نرم پر شده اند و ضدآلرژي هستند.

بالش طبي

ـ بالش الياف: اين نوع بالش از جنس پلي استر يا الياف هستند و خطر آلرژي را كاهش مي دهند. اما عمر طولاني ندارند و بعد از خوابيدن پف بالش نمي توان دوباره آن را به شكل اول بازگرداند.

همچنين اين بالش ها قابليت تنفس پوستي ندارند و براي افراد با تعرق بالا مناسب نيستند.

بالش پشمي: از پشم فراوري شده درست شده و به علت جذب بالاي رطوبت براي افرادي كه تعرق شبانه زيادي دارند بسيار كاربرد دارد. در بالش پشمي برخلاف ديگر بالشها تنفس پوستي امكان پذير است.

بالش لاتكس: اين بالش ها از صمغ درخت لاتكس تهيه شده اند و چون شكل سر و گردن را حفظ مي كنند و درد را كاهش مي دهند كاملا طبي هستند.

بالش فوم: به دليل اينكه سريعا شكل سر و گردن را به خود مي گيرند بالش طبي محسوب مي شوند. اين بالشها باعث كاهش مشكلات عضلاني و ستون فقرات و ديسك در بلندمدت مي شوند همچنين ضدحساسيت و ضد آلرژي هم بعلت عدم جذب گرد و غبار هستند.

بالش ميكروژل: بالش هايي هستند كه از ابريشم نرم و ضد حساسيت درست شده اند كه بسيار نرم و منعطف هستند و به مرور زمان شكل خود را از دست نمي دهند در ضمن گران قيمت هم هستند.

بالش بارداري: در دسته بالش هاي طبي است كه با طراحي خاصي كه دارد مناسب انحناهاي بدن و تغيير شكل آن در دوران بارداري است و موجبات آسايش مادر باردار را در هنگام خواب فراهم مي كند.

بالش مموري فوم: از جديدترين انواع بالش هاي بازار هستند كه به سبب كم كردن فشار روي گردن و راحتي طرفداران زيادي دارند.

اين بالش ها در هنگام خواب شكل سر و گردن را به خود مي گيرند و از افتادن سر موقع خواب جلوگيري مي كنند و در طولاني مدت مشكلات گردن و ستون فقرات و ديسك را اصلاح مي كنند.

شستشوي آنها راحت است و در برابر گرد و خاك بسيار مقاوم تر از ساير بالش ها هستند.

بالش هوشمند: اين بالش از فوم هوشمند ساخته شده كه هنگام خواب شكل سر و گردن را به خود مي گيرد. اين بالش شكل بالش هاي قديمي را دارد ولي به دليل داشتن فوم هوشمند موجب پر شدن گودي گردن در حالت خوابيده به پشت مي شود.

در هنگام خواب به پهلو هم با پركردن فاصله شانه و چانه زاويه مناسبي بين آنها ايجاد مي كند.

***قيمت انواع بالش براساس اندازه و وزن آنها مشخص مي شود.

بالش

چه نكاتي را بايد هنگام خريد انواع بالش در نظر گرفت؟

ـ ارتفاع و اندازه: ارتفاع بالش بايد به اندازه اي باشد كه سر در امتداد شانه قرار بگيرد در غير اينصورت گردن درد و فشار به ستون مهره ها در آينده مشكلات جدي تري براي فرد ايجاد مي كند.

ـ جنس: كيفيت جنس پارچه بالش و مواد پركننده و روبالشي در ماندگاري و طول عمر بالش تاثيرگذار است.

ـ قيمت: براي خريد بالش مقدار بودجه خود را در نظر گرفته و با دقت انتخاب و خريد كنيد.

رنگ: هنگام خريد توجه كنيد كه رنگ آن با رنگ سرويس خواب، روتختي و پرده  سازگاري داشته باشد.

ـ كاربرد: بالش هاي موجود در بازار كاربردهاي مختلفي دارند مثلا بالش هاي مسافرتي، بارداري، گردني و…

ـ برند: براي خريد ترجيحا برندهاي شناخته شده و معروف مانند ورونيكا و لوندر را انتخاب كنيد؛ زيرا افراد بيشتري اين محصولات را مصرف كرده و تجربه خود را در مورد اين محصولات كسب كرده‌اند، بنابراين خريد انواع بالش از آنها ريسك كمتري دارد.

روش هاي صحيح نگهداري از انواع بالش

ـ پس از خريد بالش براي آن روبالشي تهيه كنيد؛ زيرا شستشوي روبالشي آسان تر بوده و طول عمر بالش افزايش پيدا مي كند.

ـ هر چند وقت يكبار روبالشي آن را خارج كرده و بالش را در معرض آفتاب قرار دهيد تا باكتري ها و قارچ هاي احتمالي از بين بروند.

ـ اگر بعد از خريد بالش قرار نيست تا مدتي از آن استفاده كنيد آن را روي رختخواب هاي ديگر قرار دهيد تا پف آن نخوابد.

بالش نرم يا سفت، كدام بهتر است؟

اين موضوع در هنگام خريد انواع بالش بستگي به شكل خوابيدن و مشكلات جسماني فرد دارد.

ـ افرادي كه عادت به خوابيدن روي كمر يا طاق باز دارند از بالش هاي سفت يا متوسط استفاده كنند.

ـ اگر فرد عادت به پهلو خوابيدن دارد از بالش هاي نازكتر و در صورت امكان از نوع مموري فوم استفاده كند تا فشار كمتري روي گردن و ستون فقرات وارد شود.

ـ اگر عادت به خوابيدن روي شكم در فرد وجود دارد و صورتش را روي بالش مي گذارد، بالش نرم گزينه بهتري است تا فشار كمتري به گردن وارد شود.

ـ اگر فرد دچار سوزش معده يا رفلاكس معده است، بهتر است از بالش طبي استفاده كند كه طراحي مثلثي دارد و كمي شيب دار است. در اين وضعيت مري بالاتر از شكم قرار مي گيرد و از رفلاكس و برگشت اسيدمعده به گلو جلوگيري مي كند.

ـ در صورتي كه فرد باردار است استفاده از بالش هاي U شكل مخصوص زنان باردار توصيه مي شود كه اين بالش ها در هنگام خواب از شكم، پهلو، سر و ران ها محافظت مي كنند.

خريد انواع بالش از فروشگاه ورونيكا

كالاي خواب ورونيكا با هدف ارائه بهترين خدمات، انواع بالش، كاور روتختي، لحاف، ملحفه را در جنس، رنگ و طرح هاي متنوع به شما عرضه مي‌كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.